Антон Чубенко та Олександр Сидоренко розповіли про підсумки проведення НМТ у Полтавській області завантажити відео пресконференції
Безпека учнів залишається на першому місці. Вже майже всі навчальні заклади області забезпечені укриттями.
Більше про це на пресбрифінгу розповіли заступник начальника Полтавської ОВА Антон Чубенко та директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко.
«Безпека учасників навчального процесу в нас стоїть на першому місці. На сьогодні 93,5% всіх навчальних закладів забезпечені укриттями. Зараз ведеться робота, щоб у найближчому майбутньому всі наші навчальні заклади перевели на офлайн-систему навчання. Це завдання номер один. Постійно здійснюється моніторинг Департаментом освіти і науки області та відповідними службами, зокрема ДСНС. Зараз ми це все формалізуємо для того, щоб ці рішення були максимально виваженими, максимально обґрунтованими, і щоб ми могли на це реагувати відповідним чином, відповідно до ініціатив», — зазначив у своєму виступі заступник начальника Полтавської обласної військової адміністрації Антон Чубенко.
Відповідно до звіту українського центру якості освіти, Полтавщина зайняла 12-те місце у рейтингу за кількістю учнів, які отримали за підсумками тестів 200 балів.
«Третій рік ми проводимо оцінювання якості освіти в умовах війни. Та робота, яку провели спільно Харківський регіональний центр з Полтавською обласною військовою адміністрацією, є безпрецедентною та унікальною. Всього три області, які входять під опіку Харківського регіонального центру (Сумська, Харківська та Полтавська), в Україні провели тестування повністю в укриттях. Та робота, яка була зроблена, проведена недаремно — лише у перший день не лунав сигнал повітряної тривоги», — розповів директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко.
Директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко наголосив, що результати національного мультипредметного тесту (НМТ) не можна використовувати для створення рейтингів або оцінки загальної якості освіти в регіонах.
“Жодним чином не можна робити висновки про якість навчального, освітнього процесу на підставі рейтингових місць по національному мультипредметному тесту. Це шкідливо і неправильно”, – заявив Сидоренко.
Він пояснив, що НМТ має на меті лише сформувати контингент першокурсників, а не оцінити загальну якість освіти. Крім того, війна створила дуже різні умови для навчання абітурієнтів у різних регіонах України.
“Частина дітей за межами України, у притулках для біженців, інші – в селах без інтернету чи електрики. Порівнювати результати цих дітей – методологічно неправильно”, – наголосив Сидоренко.
Керівник Харківського центру оцінювання закликав педагогів зосередитись не на рейтингах, а на поглибленому аналізі результатів НМТ за різними критеріями, представленими в офіційному звіті Українського центру оцінювання якості освіти.
“Це море роботи, але саме воно дасть зрозуміння, над чим треба працювати в кожній конкретній школі”, – наголосив Сидоренко.
Він також підкреслив, що порівнювати результати НМТ минулого і поточного років некоректно, оскільки “в минулому році поріг позитивної оцінки складав 10% правильних відповідей, а в цьому – 15%”.
Олександр Сидоренко подякував учителям за відповідальну роботу в умовах війни та наголосив, що для організації безпечного проведення НМТ у 2023 році на Полтавщині було створено 32 тимчасових екзаменаційних центри.
“Завдяки зусиллям військової адміністрації, Харківського регіонального центру, діти мали абсолютно безпечні, спокійні умови, які не заважали їм провести цю роботу”, – зазначив Сидоренко.